Скрипторий: Aberrant form (divine mysteries) - pf2.ru
Войти

Скрипторий: Spell - aberrant form (divine mysteries)

Назад к списку всех объектов Divine Mysteries
Как это работает Это страница объекта Скриптория, в первой части показан ее статус и вывод оригинального объекта.
Объект может иметь следующие статусы: Нет перевода, В работе, На проверке и Переведено.
  • Если объект в статусе "Нет перевода", то любой зарегистрированный пользователь может взять этот объект себе в работу - тогда для него откроется вторая часть этой страницы с редактором. Обратите внимание, что текст объекта представлен в виде HTML текста. Вам не нужно умение писать html код, но самое минимальное умение его читать - да.
    После того как вы взялись за перевод этот объект закрепляется за вами на 3 дня. Если в течение этого времени вы не отправите свой перевод, то статус объекта скинется обратно в "Нет перевода" и он снова станет доступен для других пользователей.
    Одновременно один пользователь не может иметь в работе более 5 объектов (объекты "На проверке" не учитываются), это количество считается по всем источникам в Скриптории.
  • Если вы взялись за перевод, то объект получит статус "В работе" и откроет для вас редактор полей этого объекта, подробная информация будет внутри этого раздела (там много).
  • После отправки перевода объект перейдёт в статус "На проверке". Администратор проверит перевод, внесёт коррективы при необходимости и утвердит перевод. Если всё очень плохо, то перевод будет отклонён.
  • Если объект в статусе "Переведено", то одобренный перевод будет отображен на этой странице, а сам Источник станет на шаг ближе к завершению. Когда Источник будет завершен и размещён в общей базе данных, автор перевода будет указан на сайте на странице этого объекта как пользователь, предоставивший перевод.

СТАТУС:

НЕТ ПЕРЕВОДА

Spell - aberrant form (divine mysteries)

Aberrant Form 2
Spell 5
Source Secrets of Magic
Traditions occult
Deity Haggakal
Cast 2 somatic, verbal
Duration 1 minute
Harnessing the power of vile entities, you transform yourself into a Large aberration. You must have enough space to expand into or the spell is lost. When you cast this spell, choose chuul, gogiteth, gug, or otyugh. While in this form, you gain the aberration trait. You can Dismiss the spell.
You gain the following statistics and abilities regardless of which battle form you choose:
  • AC = 18 + your level. Ignore your armor's check penalty and Speed reduction.
  • 13 temporary Hit Points.
  • Darkvision.
  • One or more unarmed melee attacks specific to the battle form you choose, which are the only attacks you can Strike with. You're trained with them. Your attack modifier is +18, and you use the listed damage. These attacks are Strength based (for the purpose of the enfeebled condition, for example). If your unarmed attack modifier is higher, you can use it instead.
  • Athletics modifier of +20, unless your own modifier is higher.
You also gain specific abilities based on the type of aberration you choose:
  • Chuul Speed 30 feet, swim 25 feet; Melee 1 claw ( reach 10 feet), Damage 2d8+8 bludgeoning, and you can spend an action after a hit to Grab the target.
  • Gogiteth Speed 40 feet, climb 30 feet; Melee 1 jaws, Damage 2d10+8 piercing, and you can spend an action after a hit to Grab the target; Melee 1 leg ( agile, reach 10 feet), Damage 2d6+8 piercing.
  • Gug Speed 40 feet, climb 20 feet; Melee 1 jaws ( reach 10 feet), Damage 2d12+8 piercing; Melee claw ( agile, reach 10 feet), Damage 2d8+8 slashing; your multiple joints allow you to fit through tight spaces as if you were a Medium creature.
  • Otyugh +2 circumstance bonus on saves against disease; Speed 20 feet; Melee 1 jaws, Damage 3d6+8 piercing; Melee 1 tentacle ( agile, reach 10 feet), Damage 2d6+8 bludgeoning.

Heightened (6th) Your battle form is Huge, and the reach of your attacks increases by 5 feet. You must have space to expand, or the spell is lost. You instead gain AC = 21 + your level, 26 temporary HP, attack modifier +22, damage bonus +13, and Athletics +23.